Mikä kumma siinä on, ettei toiselle voi antaa sellaisia ohjeita joita olisi mahdollista seurata ilman teknistä perehtyneisyyttä. Miksi maailman yksinkertaisimmastakin asiasta on pakko tehdä niin hankala, että sillä pääsee nöyryyttämään toista.

Mies lupasi siirtää esikoisen tietokoneen toiseen huoneeseen. Käytännössä tämä tarkoitti että mies käskyttää ja Jessamine juoksee. Käytiin myös tällainen ystävällismielinen ajatustenvaihto:

Mies: Käy laittaa kutosesta yhdeksikköön. Siellä pitäisi olla piuhoja pussissa.

Päättelen että kyse on verkkokytkennöistä ja menen tekniseen tilaan ihmettelemään. Kiitos ja kumarrus sinisessä laitteessa on vain yksi tyhjä portti: 6. Etsin hetken verkkokaapeleita sisältävää pussia sellaista löytämättä. Haen kolmiportaan ja yletän siltä kurkkaamaan ilmastointilaitteen päälle. Arvaus osui oikeaan ja sen päältä löydänkin pussista yhden kaapelin. Teen kytkennän sinisen laitteen portista 6 harmaan vekottimen reikään 9.
Tulen takaisin ja saan uuden komennon.

Mies: käy kattoo missä tää oli ja laita se porttiin 11.
Nyt meni liian hankalaksi, joten joudun kysymään lisätietoja.

Jessamine: niin siis kummassa laitteessa on portti 11?
Mies: siellä on vain yksi laite

Jessamine: mutta kaapelissa on kaksi päätä ja molemmat menee kiinni, niin kyllä siellä on kaksi laitetta.
Mies räjähtää: Ei ristikytkentä ole mikään laite! Se ei hurise, eikä siinä ole vilkkuvia valoja. Se ei ole mikään laite!!!

Jessamine: Mutta onko se portti 11 harmaassa vai sinisessä laitteessa, eikun laatikossa.
Mies: Miksi sun pitää esittää noin helvetin tyhmää! Siellä on vain yksi laite.

Jessamine: Mikset voisi vain sanoa mistä mihin se piuha pitää laittaa?
Mies: Sä voit repiä vaikka ne kaikki kaapelit irti ja työntää perseeseesi!!!

Esikoinen odottaa surkeana vieressä, että hänen koneensa saataisiin toimimaan kun isi on luvannut siirtää sen jo monta päivää sitten. Huokaisen ja menen "katsomaan missä tää oli". Tietokoneessa alunperin kiinni ollut verkkokaapeli ei ole enään missään kiinni, mutta seinässä on portit 37 ja 38. Seuraavaksi menen takaisin tekniseen tilaan. Sinisen laitteen portista 8 menee verkkokaapeli harmaan vekottimen porttiin 37. Siirrän sen porttiin 11.

Kerron miehelle miten muutin kytkentää ja toivon että meni oikein. Mies murahtaa.

Jessamine: Minä en ihan oikeasti tiennyt mikä on ristikytkin.
Mies: No miksi sä sitten väität sitä laitteeksi.

Jessamine: En minä mitään väittänyt, halusin vain tietää että mistä mihin teen kytkennän.
Mies: Ainakin viisi kertaa sanoit sitä laitteeksi.

Jessamine: Mitä merkitystä sillä on sanonko ristikytkintä laitteeksi tai vaikka kukkapurkiksi. Yritin vain kysyä että onko portti 11 sinisessä vai harmaassa lait.... esineessä.
Mies: Taas väität sitä laitteeksi!!!

Jessamine: Anna olla
Mies aloittaa uudestaan huutamaan otsasuoni pullottaen kuinka "se ei ole mikään laite". Poistun paikalta.