Tässäpä taas kaikkien sinisilmien ylipäällikkö mietti, miten saisi itsensä motivoitua uuteen yritykseen, kun mieskin on pystynyt muuttamaan suuntaansa 180 astetta. Olin päässyt pohdinnoissani jo niin pitkälle, että irrottauduin mielessäni lähtöajatuksista. Jos suhteemme olisi muutoin kunnossa, niin ainoaksi todella isoksi kompastuskiveksi jäisi seksi.

Mutta tämän äidin kantti ei taitaisi antaa periksi rikkoa perhettä seksin vuoksi. Jopa miehet leimataan surkimuksiksi sen vuoksi, jos jättävät perheensä väljehtyneen seksin takia. Millainen äiti rikkoo perheen vain koska huonoa seksiä on liikaa ja hyvää liian vähän? Voiko nainen lähteä liitosta seksin vuoksi?


Mutta turhaanpa pohdin. Eilen olin taas jalan operoinnissa ja se oli vietävän kipeä koko illan = mies jäi ilman. Aamulla heräsin tajunnanräjäyttävään päänsärkyyn. Pohdin ääneen miten selviäisin lääkekaapille kun mies alkoi tökkimään jäykkistä peppuani vasten. Torjuin nätisti, sitten vähän tylymmin, mutta mies vaan jatkoi kerjäämistä: “Etkös nyt edes mun vuoksi. Hirveesti haluttaisi, eikö sillä ole sulle mitään väliä?” No ei todellakaan ollut, kun jokainen liikahduskin sai hanhiparven pyrähtämään lentoon pääni sisällä.

Ja niin oli taas helvetti irti: mies kaatoi niskaani päivänmittaan täysilaidallisen paskaa. Jälleen olin osaamaton, tyhmä, idiootti joka ei pysty tekemään mitään loppuunasti kunnolla ja jota on pakko käskyttää kun mitään en tajua itse. Lounaan jälkeen mies ehdotti lapsille että katsottaisiin leffaa yhdessä. Minä lähdin innosta hihkuvan pikkuväen kanssa kävellen kiskalle hakemaan leffa/lauantainamit, mutta palatessamme oli koko talo pimeänä. Mies oli vetäytynyt makkariin mököttämään ja ilmoitti ettei häntä enää huvittanutkaan katsoa leffaa. Laitoin muksuille piirrettyjä pyörimään ennenkuin ehtivät pettyä pahemmin.

Seuraavana oli vuorossa päätös haluanko katsoa murjotusta ja kestää haukkumista läpi viikonlopun vai annanko samantien periksi. Jokainen joka näitä kirjoituksiani on lukenut tietää jo tapahtumien kulun. Mies sai surkeaa seksiä haluttomalta vaimoltaan ja samalla hakattiin taas uusi naula arkkuun. Kuinka monta on jäljellä? Pussi alkaa tuntua kovin keveältä.


Turhaan minä mitään suhteemme tulevaisuutta pohdin. Ei se ole minun käsissäni. En pysty kääntämään suuntaa vaikka näen rotkon jo parin askeleen päässä.