Minulla on ihan mies, tällainen:
- erittäin sosiaalinen luonne, tulee kaikkien kanssa hyvin toimeen ja saa kaikenaikaa uusia ystäviä.
- fiksu ja menestyvä. Tekee haaveistaan totta.
- takaa perheelleen hyvän toimeentulon.
- omistautuu asioille, jotka tuntuvat sillä hetkellä tärkeiltä. Ei esimerkiksi jättänyt ainuttakaan neuvolakäyntiä tai NKL:n seurantaa väliin, kun odotimme esikoista.
- on hankkinut perheelleen upean talon ja lapsille ison pihan jossa on tilaa leikkiä.
- ei ole pihi. Kun ihailin kauniita saappaita, joita en ikinä olisi sortunut ostamaan, mies patisti minua ostamaan ne itselleni.
- on joskus jopa koomisen uskollinen. Poti huonoa omaatuntoa, kun oli pyytänyt työkaveria pikkujouluissa tanssimaan. Minulle kun pikkujoulut ovat aina olleet nimenomaa tilaisuus tanssia.
- hyvin älykäs ja teknisesti taitava.
- ei joudu pulaan missään tilanteissa. Selviää mistä vain ongelmasta, joko ystävällisyydellä, tiedollisella ylivertaisuudella tai sitten uhkaavalla käytöksellä.
- mies on verbaalisesti paljon minua lahjakkaampi.
- pussaa ja halaa.
- omaa kohtuullisen terveet elintavat.
- rakastaa perhettään ja on meistä ylpeä.

Mutta sitten toisaalta:
- minun ystäväni eivät kelpaa miehelle.
- minun unelmani eivät ole riittävän “tuottavia”. Menestys mitataan euroissa.
- mies ei vietä aikaa perheensä kanssa. Ei ole ollut kertaakaan puistossa tms. lasten kanssa “yksin” ja koko porukallakin vain muutamia kertoja.
- mies ei leiki lasten kanssa, ei lue heille. Ei pidä lupauksiaan yhdessätekemisestä.
- mies on toteuttanut unelmansa isosta talosta ja pihasta. Minun hommakseni on jäänyt niiden kunnossapito kaikkine pihatöineen. Enkä todellakaan ole mikään viherpeukalo tai kodinhengetär.
- olen saanut mieheltä yhden lahjan (pehmon, kun täytin 19v) ja yhden kukan (ruusun, kun oltiin oltu vuosi kihloissa). Toki voin ostaa itselleni mitä haluan, mutta olisi niin ihanaa saada yllätyksenä vaikka jotakin ihan arkista. Edes kerran.
- teknisesti suuntautunut mies odottaa minulta samanlaista kiinnostusta kaikkeen elektroniikkaan, mutta ei jaa minun kiinnostukseni kohteita.
- mies vaatii minua selvittämään kaikki hankalat tilanteet, jotka sujuisivat häneltä leikiten. Hän seisoo vara-osatiskillä vieressäni ja jälkikäteen analysoi miten selvisin, tiukkoine arvioineen siitä, mitä minun olisi pitänyt sanoa tai kysyä. Kaikki tilanteet ovat koulutushaasteita joilla minusta kehitetään parempaa ihmistä.
- verbaalisesti ylivoimaisena mies pystyy kääntämään kaikki keskustelut edukseen ja ajaa minut hulluuden partaalle, kun yritän tehdä oman kantani selväksi.
- mies kiristää seksillä. Jos olen kieltäytynyt, hän saattaa lojua koko päivän sängyssä ja valittaa sitten illalla kun ei saanut mitään töitä tehtyä minun itsekkyyteni vuoksi.
- mies mököttää ja purkaa pahaa oloaan muihin. Kenelläkään ei saa olla hyvä mieli jos hänellä ei ole. On aina jonkun muun syy, jos miehellä on huono päivä.
- mies on universuminsa keskipiste. Hän kostaa vääjäämättä kaiken kohtaamansa “vääryyden”, myös rakkaimmilleen.